Впродовж 12 та 13 жовтня експерти проекту USAID “Муніципальна енергетична реформа в Україні” провели семінари «Енергоефективність та соціальний захист населення в умовах підвищення тарифів у ЗМІ».
Організатори тренінгів переконані, що сьогодні потрібно навчити українців правильно споживати наявні енергоресурси і загалом змінювати ментальність у напрямку відповідальної та енергоощадливої поведінки. І починати потрібно саме з тих, хто формує громадську думку, тобто – з журналістів, які зазвичай висвітлюють теми, що стосуються енергетичної реформи та ЖКГ з негативної точки зору.
Відтак тренери розпочали серію тренінгів для журналістів, які мають на меті змінити ментальність українців в бік енергоефективності. Тренінги пройдуть у десяти українських містах.
У навчальних семінарах для журналістів, що відбулися у Тернополі участь взяли колеги із Камянця-Подільського та з Хмельницького. Спікери проекту Віра Ілляш (директор з питань комунікації та зв’язків з урядом, проект USAID «Муніципальна енергетична реформа в Україні», Кадрія Сафіуліна (старший консультант з питань залучення громадськості, Проект USAID «Муніципальна енергетична реформа в Україні», к.т.н., доцент), Антон Левицький (старший консультант з питань соціального захисту населення, Проект USAID «Муніципальна енергетична реформа в Україні»), Анатолій Колієнко (старший консультант з технічних питань, Проект USAID «Муніципальна енергетична реформа в Україні» , к.т.н., професор), Олександр Ніколаєнко (менеджер зі сталої енергетики, Проект USAID «Муніципальна енергетична реформа в Україні»), Анна Кузуб (консультант з питань ціноутворення та фінансового управління, Проект USAID «Муніципальна енергетична реформа в Україні»), В’ячеслав Євтушенко (регіональний представник «Хенкель Баутехнік (Україна)»), Олексій Біленко (заступник директора по міжнародним проектам ТОВ «Рехау»), Віталій Рудой (керівник напрямку Системи опалення ТОВ з іі “Данфосс ТОВ”) провели серію семінарів, під час яких надали журналістам максимально вичерпну інформацію щодо актуальних тем.
По завершенні навчання журналісти отримали сертифікати, які засвідчили їхню участь у семінарах.
Журналіст регіонального телеканалу ІНТБ Оксана Максимлюк, вважає, що такі семінари необхідно відвідувати журналістам, щоб коректно висвітлювати проблематику тарифоутворення та соціального захисту населення у ЗМІ .
– Схожі тренінги варто відвідувати в першу чергу журналістам. Особисто я йшла туди з метою дізнатися більше про методи ефективного використання енергії, аби потім про них розповісти аудиторії. Для України енергонезалежність питання виживання, і її можна отримати. Одна людина нічого не змінить, але якщо в кожній сімї та в кожному будинку думатимуть про розумне використання енергії, ситуація буде іншою. Зрештою, як я дізналася на тренінгу, збереження тепла питання на так фінансів, як обізнаності. Для прикладу, елементарні рефлекторні екрани, які коштують копійки, а зберігають до 20% тепла. Я впевнена, поінформованість українців допоможе зменшити залжність країни від енергоносіїв, – каже вона.
Регіональний прес-секретар Громадянської мережі ОПОРА Наталія Радковська зауважує, що дана тематика особливо актуальна саме зараз.
– В наш час, коли тарифи ростуть, а зарплати стоять на місці, тема енергоефективності набула великого значення. Люди змушені економити та переходити на альтернативні види енергії. Тренінг «Енергоефективність та соціальний захист населення в умовах підвищення тарифів у ЗМІ», який проходив у нашому місті, є дуже актуальним. Адже журналістам одним із перших потрібно детально розібратися в тому, чому ростуть тарифи на газ, які документи потрібні при оформленні субсидій та, врешті решт, як зробити свій будинок енергоефективним, для того, щоб компетентно висвітлювати ці питання у ЗМІ.
Саме тому експерти проекту проводять серію семінарів, під час яких надають журналістам максимально вичерпну інформацію щодо таких актуальних тем, як, наприклад, енергоефективність в будівлях, енергетичний потенціал України, альтернативні джерела енергії. Надають відповіді на запитання щодо зростання тарифів, інформацію щодо державної програми підтримки малозабезпечених верств населення, а також програму кредитування енергоефективних заходів у багатоквартирних будинках. На додаток, експерти та партнери Проекту USAID МЕР демонструють представникам ЗМІ матеріали для утеплення будинків, розказують про їх основні переваги та недоліки, а також роз’яснюють якими мають бути енергоефективні вікна та на що слід звертати увагу при їх виборі. Таке навчання дає можливість журналістам глибше розібратися у проблемах та питаннях, які піднімаюся на семінарах. А належні знання спонукають їх висвітлювати інформацію відповідально, неупереджено та з користю для своїх аудиторій. Адже під час тренінгів експерти МЕР нагадують про освітню функцію журналістики, та роль журналістів у вихованні енергоефективного суспільства.
Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології ТМР