У Тернополі триває перехід на роздільне сортування відходів. У окремих обслуговуючих підприємствах проводять заварювання діючих сміттєпроводів, а в інших – працівники проводять роботи із підготовки до цього процесу. Зокрема, мова йде про ПП «Благоустрій», директор якого Галина Гевко розповіла, що зараз у підприємстві акумулюють кошти на виконання робіт та закупівлю матеріалів, в також розглядають варіанти для розташування контейнерних майданчиків там, де їх ще немає.
- Передбачається, що тепер у контейнерному майданчику будуть розташовані п’ять контейнерів – три для змішаних відходів, один для пластику та ще один для скла. Конструкції майданчиків будуть виконані з накриттям зверху, але не закриті спереду, тобто мешканцям буде зручно викидати свої відходи без додаткових зусиль. Вже узгоджені всі моменти з перевізником, бо у процесі підбору місця для влаштування конструкцій виникали деякі спірні моменти. Не завжди просто знайти взаєморозуміння із мешканцями щодо місця облаштування майданчиків, однак зараз ми проводимо звітні збори, третім пунктом у яких буде доведення інформації до мешканців місця розташування контейнерного майданчика, – розповідає Галина Гевко.
За словами директора підприємства, на прибудинкових територіях, які обслуговує ПП «Благоустрій», потрібно встановити ще одинадцять нових контейнерних майданчиків (серед них будуть призначені для мешканців двох будинків), а ще чотири майданчики потрібно розширити із врахуванням того, що є необхідність встановлення додаткових контейнерів.
- Зараз ми працюємо над закупівлею матеріалів, проводимо підготовчі та роз’яснювальні роботи, – зазначає Галина Гевко. – Переваг у винесенні побутових відходів за межі будинку є чимало. Насамперед, для самих мешканців, адже покращиться санітарний стан у їхньому домі. Викидаючи сміття у сміттєву шахту, люди не дбають про належне пакування, часто безпосередньо туди виливають борщі та компоти, через що сміттєпровід постійно вкритий харчовами відходами. Утворюється середовище дуже сприятливе для розмноження та життєдіяльності тарганів, а про запах можна й не говорити. Легше стане працювати і перевізникам ТПВ. Справа в тому, що габаритний сміттєвоз не завжди може під’їхати до кожного під’їзду, де є сміттєпровід. Тому сміттєпровідник змушений вивозити вщент заповнений відходами контейнер вивозити приміром, від першого до сьомого під’їзду, де зупиняється сміттєвоз. Це надзвичайно важка фізична праця. Часто перешкоджають під’їзду до сміттєкамер недобросовісно запарковані автівки мешканців. Конструкції контейнерних майданичків будуть розміщені так, щоб сміттєвоз мав вільний доступ до них. До слова, у більшості дворів у Тернополі здійснений капремонт асфальтобетонного покриття, то ж великовагові автомобілі не руйнуватимуть його після облаштування майданчиків, бо відпаде потреба заїжджати у кожен двір, – пояснює фахівець.
Та головним фактором, яким керуються керівники усіх обслуговуючих підприємств, а також фірм-перевізників, є зацікавленість в тому, щоб Тернопіль був по-справжньому європейським містом та продовжував лідирувати у рейтингу найчистіших міст України. Саме тому десятки контейнерних майданчиків у місті обслуговуючими підприємствами були влаштовані впродовж останніх років. Комунальники дякують тернополянам за екологічну свідомість та підтримку у здійсненні переходу на роздільне сортування відходів.