22.11.2024 07:06
eps_banner
АКТУАЛЬНО:

На Куліша, 4 ремонтують мережі гарячого водопостачання

kulisha_4-8У нещодавно відремонтованих дворах  на бульварі Куліша здійснюються роботи із капремонту мереж  гарячого водопостачання. За словами заступника міського голови з  питань інфраструктури Владислава Стемковського, під  час проектування капітального ремонту прибудинкових  територій на бульварі  Куліша, 4,  8 та 10 не було перебачено заміни мереж теплопостачання.

– Насамперед  це робили для того, щоб здійснити якомога більший обсяг робіт у межах наявних коштів, адже мешканці вимагали негайного ремонту дворів, оскільки напередодні був відремонтований бульвар Пантелеймона Куліша. Обстеження мереж  на  той час показали, що вони у задовільному стані. Та, на жаль, під час підготовки до опалювального сезону 2016 року та проведення гідровипробувань виявилося, що наявні мережі перебувають у неналежному технічному стані. Тому для того, аби підготувати подачу теплоносія на зиму, довелося знову розкопувати нещодавно відремонтовані двори та здійснювати ремонтні роботи  із заміною окремих елементів. У даній ситуації великим плюсом є покриття поверхні дворів плиткою. Адже працювати тут можна при будь-яких темератуhних режимах, а по завершенню ремонтних робіт – їхній вигляд  залишиться естетичним. Якби двори були заасфальтовані, руйнування у рамках ремонту було б значним, а на ліквідацію розкопок довелося би чекати до настання відповідної погоди. Втім, вигляд новеньких дворів був би зіпсований остаточно, – зазначив Владислав Стемковський.

Як пояснює заступник міського голови з питань міської інфраструктури Владислав Стемковський, завдяки своїм якостям бруківка стає дедалі популярнішим матеріалом і має величезну перевагу в конкурентній боротьбі з асфальтом.

–           Бруківка, яку використають під час капремонту у Тернополі, розрахована на рух автомобілів. Таке покриття сьогодні можна побачити на автозаправках та майданчиках перед великими супермаркетами, де спостерігається інтенсивний рух транспорту. Це – європейська практика, яка має ряд переваг, – розповідає Владислав Стемковський. – Приміром, в разі виникнення аварійних ситуацій, бруківку можна розібрати, а після ліквідації аварії – встановити на місце. При цьому ми заощаджуємо на демонтажі і на покупці нового матеріалу для ремонту розкопки, адже вкладається та ж сама бруківка. Роботи із бруківкою можна здійснювати у таких температурних режимах, коли робота із асфальтом є неможливою. Після здійснення ремонту не потрібно чекати потепління, щоб повторно заасфальтувати розкопку, при цьому після  «латання» асфальтного покриття його вигляд буде безнадійно втрачений. Варто зауважити, що використовуючи дорожню бруківку, ми маємо значно ширші можливості щодо вибору підрядної організації, адже виробництво та вкладання асфальту має ряд специфічних вимог.  Немає необхідності застосовувати спеціальну дорожню техніку, адже бруківку можна швидко укласти вручну.

За словами фахівця, перевагами бруківки є не лише технічні характеристики.  Дослідники встановили, що при температурі повітря вище 30 градусів з асфальту починають виділятися шкідливі бензолові з’єднання. Бруківка виготовляється з екологічно чистих матеріалів, при нагріванні яких дорожнє покриття канцерогенних речовин не виділяє. Завдяки своїм якостям матеріал не порушує природний обмін води і повітря в ґрунті, що сприятливо позначається на екологічному стані середовища.

Крім того, різноманітна форма та колір плитки дозволяє створювати красивий і доглянутий вигляд в парках, під’їзних шляхах до будинку і парковках, а також пішохідних доріжках та площах.

–           Крім цінового фактора, важливу роль відіграє і політичний. Купуючи асфальт, ми платимо за російську нафту, а купуючи бруківку – ми підтримуємо українського виробника, – резюмує Владислав Стемковський. – Для здійснення капремонту дороги бруківкою, нафтопродукти не потрібні: всі матеріали (пісок, щебінь, цемент) можна придбати в українських виробників.

Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології ТМР