Ідеальний взірець взаємодії мешканців із обслуговуючим підприємством – чи існує він у Тернополі? У активному процесі становлення такої взаємодії зараз жителі будинку на проспекті Злуки, 2 та приватне підприємство ПП «Тернопіль Комсервіс». І мова йде не просто про виконання зобов’язань підприємствах у межах дійсного тарифу і про вчасну оплату послуг мешканцями. У даній багатоповерхівці, яка налічує десять під’їздів, є ініціативний мешканець, який вже не перший рік дбає про свій будинок та дуже добре розуміється у господарці будинку.
«Надзвичайно приємно, що є такі тернополяни, як Віталій Манько, – розповідає головний інженер ПП «Тернопіль Комсервіс» Володимир Байгер. – Дуже часто люди думають, що обслуговуюче підприємство зобов’язане виконувати усі забаганки жителів. Насправді є чіткий перелік послуг, які вартують певну кількість грошей, і виходити за межі цього бюджету ми не можемо. Ми надаємо послуги та виконуємо роботи в межах наявних коштів, якщо ж мешканці хочуть щось більш дороговартісне – вони можуть запропонувати співфінансування і отримати бажану послугу. Саме за таким принципом і діє пан Віталій. Він є своєрідним посередником між нашим підприємством та жителями свого будинку і це, скажу вам, непроста місія».
Віталій Манько вже понад двадцять роки живе на Злуки, 2. Інтелігентний, виважений та надзвичайно розумний чоловік має різносторонні інтереси, попрацював у різних галузях, тепер є пенсіонером. Можливо збоку дещо несподіваною здається його зацікавленість «комуналкою» у будинку. «Я люблю, щоб було чисто, комфортно і безпечно, – пояснює Віталій Вікторович. – Це і повага до сусідів, і, зрештою, до самого себе, бо остання справа жити у безладі і при цьому шукати кому поскаржитися. Коли у нас відбулися перші будинкові збори, на яких був присутній Володимир Ярославович, він був першим, хто поцікавився – а що нам, мешканцям, потрібно зробити першочергово. Для мене це було чимось дуже дивним, до цього моменту ніхто нами не цікавився. Коли ж я почав озвучувати наші потреби, то завдяки Ярославовичу багато дізнався про особливості роботи обслуговуючого підприємства».
Віталій Вікторович пригадує, як звернувся у ПП «Тернопіль Комсервіс», щоб закрити віконця, аби уникнути потрапляння голубів на технічний поверх. Одного разу вивезли звідти шість мішків мертвих голубів! У «Комсервісі» пояснили – встановлені решітки хтось із жителів будинку постійно знімає.
«Віталій Володимирович не вірив мені, що хтось може навмисне виламувати решітки, тому взяв це питання на особистий контроль, – розповідає Володимир Байгер. – Коли ми встановили решітки, він переконався, що через тиждень їх вже не було і сам побачив сліди того, хто відловлює голубів».
Коли сумніви відпали, Віталій Манько ще з більшою довірою поставився до підприємства, і зокрема, до Володимира Байгера. До нього, каже, йде насамперед, коли виникають запитання. А от до Віталія Вікторовича в свою чергу із запитаннями йдуть численні сусіди, адже він став справжнім експертом у справі благоустрою будинку.
«Приміром, після проведення капітального ремонту двору у 2018 році, поблизу під’їздів планувалася заміна лавок для відпочинку. Підприємство має обмежений ресурс, тому я запропонував мешканцям облаштувати якісні лавки, доклавши трохи своїх грошей. Увесь процес і видатки я тримав на власному контролі, тому у багатьох під’їздах(де цього хотіли жителі) облаштували міцні, якісні та зручні лавки. Таким ж чином ми облаштували освітлення входів до під’їздів, встановивши сутінкове реле: світло тепер вмикається, як тільки темніє, і працює аж до світанку. Це дуже зручно, раціонально і енергоефективно. Коли вирішили змінити вхідний майданчик із бетонованого на облаштований фігурними елементами мощення – підприємство надало нам матеріали, ми додали певну суму – і робота виконана, – продовжує свою розповідь Віталій Манько. – Щоразу виникають нові виклики: в будинку є любителі котів, через яких у підвальних приміщеннях завелися блохи, що неабияк дошкуляє жителям перших поверхів. Годують їх часто непридатною їжею, тому не раз мені доводилося з підвалу виносити мертвих тварин. Ініціативна група будинку вирішила побудувати будиночок для котів, щоб дати охочим можливість піклуватись про них. Діалог із такими сусідами налагодити важко, а проведення дезінсекції дороговартісне. То ж знову шукаємо можливість співфінансування. Оскільки цікавлюся, знаю, що у будинку є боржники, і зазвичай це доволі заможні люди, через яких підприємству бракує коштів на поточні видатки. Виходить, що через тих, хто не сплачує вчасно, добросовісні мешканці платять двічі. Але це – не вина обслуговуючого підприємства».
Віталій Манько відзначає: Володимир Байгер – надзвичайно відповідальна людина, віддана своїй справі. Тому співпраця з підприємством має результат. «Я був би дуже радий, якби Володимир Ярославович працював у владних кабінетах або став депутатом. Ця людина достойна, його досвід і вміння організувати роботу – безцінні. А якщо ще й мешканці беруть участь у життєдіяльності будинку, то обов’язково все вдається!», – резюмує пан Віталій.