20.04.2024 16:37
eps_banner
АКТУАЛЬНО:

“Ощадбанк” відтермінує стягнення комісії при оплаті компослуг?

komУ суботу, 12 листопада, Петро Порошенко надіслав Голові правління «Ощадбанку» листа із закликом скасувати рішення про стягнення з громадян комісії за оплату комунальних послуг.

В умовах встановлення ринкової ціни на енергоносії, українці сумлінно сплачують за спожиті воду, газ та електрику, тому вважаю рішення щодо встановлення з 1 грудня 2016 року комісійної винагороди «Ощадбанку» за оплату комунальних послуг безпідставним.

Про це Петро Порошенко інформує на своїй сторінці у ФБ

Вже тринадцятого листопада в “Ощадбанку” у відповідь на це звернення заявили, що поки не будуть стягувати комісію при оплаті комунальних послуг.

Відповідна інформація опублікована сьогодні на офіційній інтернет-сторінці “Ощадбанку”.

“Прийнято рішення про перенесення терміну введення в дію рішення Тарифного комітету щодо впровадження комісії за прийняття комунальних платежів, з метою опрацювання із відповідними органами державної влади механізму, який дозволить залишити безкоштовною оплату комунальних послуг для найменш забезпечених верств населення (отримувачів субсидій)”, – йдеться у повідомлення.

Нагадаємо, 9 листопада в “Ощадбанку” заявили, що з грудня при оплаті комунальних послуг стягуватимуть комісію по три гривні за кожну операцію. Це при тому, що Антимонопольний комітет таке рішення назвав неправомірним, адже в тарифах уже закладені комісійні.

“Ощадбанк зважає на резонанс і масштабне суспільне обговорення питання сплати за послуги банку з прийому комунальних платежів від населення та висловлює готовність до широкої експертної дискусії. Вважаємо за необхідне звернути увагу на наступне:

1.    Стаття 53 Закону України «Про банки і банківську діяльність» закріплює заборону банкам встановлювати комісійну винагороду за банківські послуги на рівні нижче собівартості операції, з приводу чого Ощадбанк неодноразово надавав відповідні обґрунтовані розрахунки державним органам влади, задля врахування при ухвалені відповідних рішень. Запропонований банком до встановлення в касі тариф у 3 грн. є найнижчим на банківському ринку та має на меті забезпечити беззбитковість проведення операцій.

2.    Україна підписала низку міжнародних угод, в тому числі Меморандум із МВФ та взяла на себе зобов’язання щодо здійснення масштабних реформ. Окрім іншого Меморандум передбачає ринкові умови для роботи держбанків та їх докорінне реформування. Державні банки, як і решта державних компаній, мають генерувати прибутки для бюджету. Для держави, для 45 мільйонів українців. Тож, до державного Ощадбанку, має бути таке саме ставлення, як і до решти державних компаній, які реформуються.

3.    Банк за два роки забезпечив максимально широкий доступ до каналів безкоштовної сплати комунальних платежів для всіх верств населення, а саме:

–       Відкрив понад 400 відділень нового формату із комфортними зонами самообслуговування

–       Вдвічі збільшив кількість інформаційно-платіжних терміналів до 2 000 шт, які приймають, як картки так і готівкові кошти

–       Підключив до оновлених веб і мобільних сервісів банку «Ощад 24/7» понад 1 млн клієнтів

–       Забезпечив переведення у термінали понад 15% всіх платежів, що раніше проходили лише через каси банку

Це лише перші кроки держбанку на шляху всієї країни до безготівкового обігу, здешевлення вартості трансакцій та підвищення ефективності банківської системи. Маємо приклад сусідньої Польщі де наразі понад 95% комунальних платежів переведено в онлайн, а вартість проведення трансакції нижча у 18 разів.

4.    Наглядовою радою Ощадбанку затверджено «Стратегію розвитку банку» та план відновлення прибуткової діяльності, яких банк чітко дотримується. Для розвитку та проведення наймасштабнішої за всю історію модернізації регіональної мережі Державний Ощадний банк заробляє та інвестує у власний розвиток. За дев’ять місяців поточного року чистий прибуток Ощадбанку склав 410,7 млн. грн. Банк є одним з найбільших платником податків банківського ринку, сплативши за 9 місяців поточного року близько 1,7 млрд грн податків.

5.    Ощадбанк розуміє свою соціальну місію, дотримується вимог законодавства та йде шляхом реформ, визначеним рішеннями Уряду та зовнішніми зобов’язаннями держави. Саме тому, Правлінням Ощадбанку прийнято рішення про перенесення терміну введення в дію рішення Тарифного комітету щодо впровадження комісії за прийняття комунальних платежів, з метою опрацювання із відповідними органами державної влади механізму, який дозволить залишити безкоштовною оплату комунальних послуг для найменш забезпечених верств населення (отримувачів субсидій)”, – йдеться у повідомленні “Ощадбанку”.

Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології ТМР