Понад п’ятнадцять років у Тернополі працює ГТОВ «Мрія». Його незмінний директор Олександр Котик констактує: такий проміжок часу на комунальній ниві таки дався взнаки, бо робота непроста. Та в ній є чимало хорошого, приміром -люди, які пліч-о-пліч йдуть впродовж багатьох років поряд, при цьому щодня відкриваються по-новому.
Мій колектив – надійна опора
– Я дуже дорожу своїм колективом, – розпочав свою розповідь пан Олександр. – Якщо зважити на те, що їхня праця відноситься до кагорти низькооплачуваних, то, виходить, що кожен із них здебільшого працює за вдячність мешканців, за добре слово… Близько десятка людей в нашому колективі у товаристві працює вже з часу його заснування. Це – надійна опора для мене та совісні, самовіддані працівники, для яких комунальна галузь стала справою всього життя.
Три десятки років у «комуналці» працює вже сам пан Олександр, адже від 1986 року він очолював Тернопільський міськпобуткомбінат, який займався наданням ряду послуг для населення, зокрема, фотопослуг, перукарських послуг, а також послуг з обслуговування житлового фонду. У 1991 році Тернопільський міськпобуткомбінат перетворився у ГТОВ «Мрія», а вже у 2001 році в процесі пошуку виходу із скрутного становища, в якому на той час перебували усі ЖЕКи, було створене приватне підприємство.
– Кожен керівник підприємства стикався із проблемою браку коштів, стикався з цим і кожен мер. У перші роки незалежності України грошей бракувало просто катастрофічно!, – пригадує Олександр Котик, – Звісно, після переходу на спрощену систему оподаткування стало значно легше. Але у нас на обслуговуванні перебуває специфічний житловий фонд, адже будівлі у центральній частині міста – старі. А це означає, що вже зношені комунікації, інженерні мережі, стіни, покрівлі, балкони… Живуть тут люди, які свого часу займали різні керівні посади, були на чолі партійних структур тощо. Рівень вимог у них дещо відрізняється від реальних можливостей та обов’язків підприємства. Буває, що мешканці вимагають, щоб їм зробили все від «А» до «Я» у їхній квартирі за кошт підприємства. Іноді вони не хочуть розуміти, що кошти акумулюються на утримання будинку загалом, а не на здійснення робіт в окремій квартирі.
Працівники ГТОВ «Мрія» докладають максимум зусиль, щоб мешканці були задоволені
Як розповів пан Олександр, у будинках, які обслуговує ГТОВ «Мрія» мало квартир, адже це здебільшого п’ятиповерхівки, то ж надходження коштів від мешканців недостатні для здійснення усіх необхідних робіт.
– Ми намагаємося робити все можливе в межах компетенції підприємства. На заявки мешканців у нас реагують того ж дня, коли вони надходять. Усі виконані роботи підтверджуються відповідними актами виконаних робіт, а щороку ми звітуємо перед мешканцями про те, як були витрачені їхні гроші. Кожен, хто працює у ГТОВ «Мрія» намагається докласти максимум зусиль для того, щоб мешканці не мали нарікань. Втім, іноді мені буває дуже шкода своїх людей, бо, пропри всі намагання, їм доводиться вислуховувати крики, прокльони, погрози…
Пан Олександр розповідає, що іноді під час зборів люди намагаються глибше вникнути у специфіку діяльності підприємства, цікавляться розрахунками та видатками підприємства. Ті, хто направду намагався зрозуміти механізми діяльності обслуговуючого підприємства, потім дивуються: «І як ви ще працюєте?».
– У нас – побудинковий облік, відтак не важко підрахувати, які прибутки та видатки були здійснені по конкретному будинку. Та непорозумінь не уникнути. Приміром, у будинку течуть стояки або покрівля, але мешканці хочуть нових пластикових вікон, бо проблема із стояками їм здається менш нагальною. Тоді доводиться пояснювати, аргументувати, переконувати, і це, на жаль, не завжди вдається. Найважче мати справу із людьми, які не хочуть нічого розуміти, а лише вимагають. Аргумент «Ви мусите зробити» іноді буває просто вбивчим.
Кожен мешканець має відчути відповідальність за власне житло
Олександр Котик констатує – зараз перехідний період, коли люди мають можливість обрати форму управління будинком та врешті взяти на себе відповідальність за своє житло.
– Я цілком підтримую та поважаю рішення мешканців створити своє ОСББ, де кожен зможе відчути свою відповідальність та стати певною мірою комунальником. Це допоможе розвинути ринкові відносини, адже підприємства зможуть надавати послуги, кожна із яких має конкретну вартість. Мешканці самі укладатимуть угоди із виконавцями послуг і зрозуміють, що ресурси – не безмежні і що все має свою вартість. Загалом, я вважаю, що рух вперед завжди приносить позитивні зміни, – каже Олександр Котик, – Ми готові продовжувати нашу роботу, однак без свідомості громадян та певного рівня знань про комунальну галузь, вона не є настільки ефективною, як хотілося б. У нашій справі є ряд проблем, зокрема, брак молодих фахівців. Однак сьогодні в ГТОВ «Мрія» працюють ті, хто вміє і хоче працювати. Тому сподіваємося, що наш колектив продовжить свою працю і з кожним днем наше підприємство буде рухатися вперед, щоб надалі совісно працювати на благо нашого міста. Від душі хочу подякувати за співпрацю усім своїм колегам, зокрема, моєму заступнику Михайлові Лучкові та головному бухгалтеру Людмилі Мудрик. Щиро бажаю, щоб підприємство й надалі працювало і приносило користь мешканцям. А усім, хто працює в ГТОВ «Мрія», бажає отримувати задоволення від роботи і взаємодії із мешканцями міста. Здоров’я, достатку, здійснення всіх задумів вам!