Капітальний ремонт проїжджої частини дамби тернопільського ставу триває. Роботи продовжуються зі сторони ставу, а зі сторони парку Топільче нещодавно було вкладено нижній шар асфальту. Микола Лесів, головний інженер управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології ТМР, повідомив:
- На даний час структура дорожнього одягу згідно проектно-кошторисної документації є така: спочатку полотно постелили, потім пісок, згодом – щебеневу основу, і потім 22 сантиметровий шар ресайклінгу (щебінь з смолою та цементом). Після цього планується облаштувати нижній шар асфальту. Верхній шар асфальту було б технічно правильно стелити одразу на всю дамбу загалом, тому, швидше за все, ця робота буде перенесена на наступний рік, коли буде завершувати роботу з ремонту дамби. З боку поблизу парку «Топільче» вже влаштований нижній шар асфальтобетону – це холодний асфальт, чорний клинець. Як я вже казав, було б технічно правильно постелити верхній шар не смугами, а на всю дамбу загалом, однак для цього треба повністю перекривати дамбу. А це, зважаючи на те, що це фактично єдина дорога, яка з’єднує частини міста, дуже складно.
Як розповів фахівець, перша сторона дороги, яка робилася цього року з боку від парку «Топільче» , збудована відносно недавно, тому роботи тут тривали дещо довше, аніж з боку ставу.
Дамба мала вузьку проїзну дороги, таку, яка є на сьогоднішній день, на час ремонту. Приблизно в шістдесятих роках її розширили в бік парку «Топільче». В рамках цьогорічного ремонту її ремонтували першою, в процесі з’ясувалося, що там дуже неякісна основа: грунт – торф’яник, який був сильно перезволожений. Тому до роботи були залучені фахівці з Київського дорожнього інституту, які дали науково обгрунтовані щодо посилення дорожного покриття даної ділянки, і ми їх виконали, – розповідає Микола Лесів.
Головний інженер управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології ТМР розповів, що друга чатсина дамби, так звана «стара дамба» виявилася суттєво якіснішою – стара дорога виявилася добре втрамбованою та твердою, відтак тут робота пішла швидше. Основа дороги поглиблена на метр, щоб вона була надійнішою
Фото – Антон Марчевський