18.10.2018 01:07
eps_banner
АКТУАЛЬНО:

Підрядник розповів про особливості ремонту ділянки дороги в районі дамби

Підрядники, які здійснювали капітальний ремонт дороги в районі дамби Тернопільського ставу, розповіли, чому на  влаштованому нижньому шарі асфальтобетонного покриття виникають дефекти. Дамба  Тернопільського ставу – це складна гідротехнічна споруда у формі грунтового валу  з двома ділянками шлюзів. Ця споруда несе суттєве навантаження: з одного боку води ставу, з верху інтенсивний  рух міського транспорту, у тому числі великотонажного.

У “Техно-Буд-Центрі” пояснюють, що нижній шар асфальтобетону влаштовується для забезпечення рівності, тому його ще називають вирювнюючий, та  для запобіганню накопиченню деформацій. Для нижнього шару застосовується  крупнозерниста асфальтобетонна суміш з підвищеною кількістю кам’яних матеріалів високої міцності для забезпечення несучої здатності та запобігання колієутворення. Внаслідок використання крупніших фракцій щебеню, асфальтобетон нижнього шару має більше пор, в яких відбувається застій вологи. Цикли замерзання та розмерзання води в порах призводять до часткової руйнації асфальтобетону. Нижній шар асфальтобетонного покриття не розрахований на тривалу експлуатацію в умовах низьких температур, підвищенної вологості  та при інтенсивному русі автомобільного транспорту. А вже верхній шар асфальтобетону, який заплановано влаштовувати  цього року, слугує для підтримки шорсткості та запобігає застою і проникненню вологи у нижні шари. Він зберігає характеристики міцності при значних перепадах температури повітря, є стійким до повторного охолодження – нагрівання.

  • Чекаємо повного завершення ремонтних робіт і тоді будемо робити оцінки і висновки, – зазначають у  ТОВ “Техно-Буд-Центр”.

Нагадаємо, у 2016 році “Техно-Буд-Центр” на замовлення управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Тернопільської міської ради розпочало ремонтні роботи на дамбі Тернопільського ставу. Проект розроблений ПрАТ “Тернопільводпроект” та затверджений замовником.

У рамках проведення першої черги робіт,  проведеної в 2016 році, було здійснено реконструкцію на ділянці шлюзів. А саме, заміна плит перекриття, гідроізоляція, нижній шар асфальтобетону.

Під час другої черги робіт,  проведеної в 2017 році, була здіснена реконструкція ділянки протяжністю біля 300 метрів. Реконструкція включає в себе часткову регенерацію земляного полотна, повну заміну шарів основи, влаштування дренажів та ливньової каналізації, влаштуання шару з органно-мінеральної суміші за технологією холодного ресайклінгу, влаштування нижнього шару асфальтобетонного покриття.

Третя черга робіт запланована на 2018 рік. Обсяги робіт та терміних іх виконання будуть залежати від фінансування з боку замовника. Отже, цього року заплановано відремонтувати  ділянку протяжністю біля 200 метрів до перехрестя з вул. Танцорова, замінити плити перекриття в районі строго шлюзу,  при потребі – регенерацію земляного полотна і повну заміну шарів основи. Тут влаштують дренажі та ливньову каналізацію, проведуть роботи з влаштуання шару з органно-мінеральної суміші за технологією холодного ресайклінгу, влаштування нижнього шару асфальтобетонного покриття і влаштування верхнього шару асфальтобетонного покриття на всю протяжність дамби .

 

'