07.12.2019 11:15
eps_banner
АКТУАЛЬНО:

Комісія з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій при ТМР одноголосно вирішила рекомендувати виконавчому комітету перекрити рух через міст в районі вулиці Гайової

Вчора, 21 березня, в управлінні житлово-комунального господарства, благоустрою та екології ТМР відбулося засідання місцевої комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій при Тернопільській міській раді під головуванням заступника міського голови з питань інфраструктури Владислава Стемковського. Участь у нараді взяли Юрій Левкович (керівник ТОВ «Тернопіль Мостобуд»), Олександр Тіряєв (начальник відділу інженерних споруд служби колії регіональної філії «Львівська залізниця»), Богдан Шевчук (начальник Управління патрульної поліції Тернополя), Володимир Хемій (перший заступник начальника Служби автомобільних доріг у Тернопільській області), Володимир Солотвінський (заступник начальника Тернопільського міського відділу Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області) та інші фахівці. Пріоритетним питанням, яке обговорювали в рамках засідання комісії, було питання стану шляхопроводу на км 1337+620 дільниці Підволочиськ-Тернопіль по вул. Об’їзна – вул. Протасевича в м. Тернополі над залізничною колією міжнародного транспортного коридору №3  “Берлін-Дрезден-Вроцлав-Львів-Тернопіль-Київ“ (міст в районі вулиці Гайової).

Заступник міського голови з  питань інфраструктури Владислав Стемковський озвучив дані звіту  ТзОВ “Науково-виробниче підприємство “Тріада” з обстеження шляхопроводу. У звіті фахівці, які проводили обстеження моста, наголосили, що за час експлуатації конструкції накопичились ряд недоліків та пошкоджень проїзної частини, прогонової будови, опор та опорних частин і підходів.

  • Обстеження шляхопроводу, проведені впродовж 2016 – 2019 року, показали суттєве руйнування бетону в нижній частині балок і корозії робочої арматури, обрив значної кількості попередньо напруженої арматури (струн) у балках прогону 1-2 лівої частини шляхопроводу, відсутність поперечного об’єднання групи струнобетонних балок, їх нахил і руйнування в цій зоні покриття свідчать, що шляхопровід знаходиться в аварійному стані. За відповідною класифікацією, визначено як «стан 5 – непрацездатний». Стан конструкцій шляхопроводу, в цілому, вказує на високу ймовірність обвалення елементів прогонової будови, що може спричинити аварію з руйнування шляхопроводу, інженерних мереж, прокладених по ньому, залізничної колії, автомобільних та залізничних транспортних засобів і створити небезпеку для життя людей, – зазначив Владислав Стемковський.

Юрій Левкович, керівник ТОВ «Тернопіль Мостобуд», наголосив на тому, що визначений експертизою стан моста «непрацездатий» переконливо свідчить про те, що експлуатувати його заборонено.

  • Я прошу комісію відповідально підійти до цього питання і прийняти рішення про звернення до виконавчого комітету ТМР щодо виведення шляхопроводу з експлуатації, – констактував Юрій Левкович. – При будівництві моста у 1968 році були використані струнно-бетонні балки, які заборонили використовувати для будівництва мостів ще двадцять років тому. Так звані «струни» моста піддалися корозії, тому міст надзвичайно небезпечний. Струни втратили пружність, внаслідок чого міст може «скластися». Такі випадки в Україні були, при цьому зазначу, що у такому разі міст може впасти під своєю вагою, не кажучи вже про наслідки руху великогабаритного транспорту по ньому.  Те, що міст необхідно терміново вивести з експлуатації зокрема одноголосно підтверджують і мої колеги, експерти з мостобудування в Україні.

Начальник відділу інженерних споруд служби колії регіональної філії «Львівська залізниця» Олександр Тіряєв зауважив, що залізничною колією, яка проходить під мостом, часто провозять хімічні речовини, паливо тощо.

  • При виникненні аварії внаслідок обрушення моста, її масштаби були б вражаючими – Тернопіль довелося би евакуювати. Тому я однозначно – за перекриття і виведення моста з експлуатації, – наголосив Олександр Тіряєв.

Начальник управління патрульної поліції Тернополя Богдан Шевчук зазначив, що патрульна поліція цілком погоджується з пропозиціями експертів і не заперечує щодо закриття.

  • Ми усвідомлюємо масштаб проблеми та незручності, які виникнуть внаслідок закриття моста, адже збільшиться потік на інші ділянки дороги, зокрема на Р41. Втім у локації моста в районі вулиці Гайової постійно фіксуємо порушення з боку великогабаритного транспорту, в’їзд якого давно тут обмежений. Але вантажівки курсують мостом і вдень, і вночі, що пришвидшує руйнування моста. Але, на жаль, немає можливості поставити тут патруль, який буде забезпечувати безпеку руху тут цілодобово. Тому раціональним виходом із ситуації я вважаю перекриття моста, – каже Богдан Шевчук.

Володимир Хемій, перший заступник начальника Служби автомобільних доріг у Тернопільській області зазначив:

  • Я теж цілком підтримую пропозицію про виведення моста з експлуатації, адже усвідомлюю ризики подальшої його експлуатації і ризик обвалу. Службою автомобільних доріг у Тернопільській області проведені роботи по відновленню дорожного покриття альтернативних доріг, тобто ми можемо пропускати транспорт в сторону Львова і обхід на місто Чернівці. На 2019 рік нами заплановано початок будівництва першої черги об’їзної дороги Тернополя М-12 – М-19, також ми отримали дозвіл на проектування другої черги будівництва об’їзної дороги, відтак робитимемо все, щоб зменшити незручності, пов’язані із перекриттям даного шляхопровду.

Заступник начальника Тернопільського міського відділу Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області Володимир Солотвінський наголосив, що обстеження  ДСНС за 2016 рік показало, що ця надзвичайна ситуація може набути регіонального рівня, тому рятувальники підтримують всіх учасників комісії і також рекомендують перекрити міст.

Після одноголосного рішення членів комісії щодо рекомендації виконавчому комітету Тернопільської міської ради про перекриття даного шляхопроводу, Владислав Стемковський зазначив, що без проведення реконструкції шляхопроводу неможливо виконати доручення Уряду щодо організації сучасного транспортного коридору портів Чорного Моря та західних кордонів України та забезпечити належне транспортне сполучення  двох  доріг  міжнародного  значення Е-50 та Е-85. Також він повідомив, що напередодні була здійснена значна робота щодо підготовки документальної бази для подальшої реконструкції моста. Управлінням житлово-комунального господарства, благоустрою та екології Тернопільської міської ради було замовлено та виготовлено фахівцями ТОВ «ІНТЕРПРОЕКТ» проектно-кошторисну документацію на реконструкцію шляхопроводу та зміну організації дорожнього руху транспортної розв’язки поблизу шляхопроводу на суму 205,476 млн. грн.  Державне підприємство «Укрдержбудекспертиза» видало позитивний експертний звіт щодо розгляду проектної документації, а Державна архітектурно-будівельна інспекція України дала дозвіл на виконання будівельних робіт з «Реконструкції шляхопроводу через залізничну колію на вул. Об’їзна в районі вул. Гайової в м. Тернополі». Візуалізацію проекту представили усім присутнім членам комісії.

Тернопіль житлово-комунальний