28.03.2024 12:52
eps_banner
АКТУАЛЬНО:

Співвласники багатоквартирних будинків самі вирішуватимуть, хто і на яких засадах управлятиме їхнім майном

upravytelПро це сказала начальник Управління житлової політики Департаменту систем життєзабезпечення та житлової політики Мінрегіону Світлана Старцева 24 березня під час обговорення Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» з херсонськими журналістами.

За її словами, на сьогодні 50% українців незадоволені якістю роботи ЖЕКів. І Закон України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» спрямований на врегулювання цієї ситуації.

«Він має забезпечити ефективне управління, утримання та експлуатацію багатоквартирних будинків. Також він сприяє розвитку ринку надання послуг у житловій сфері», — сказала Світлана Старцева.

Вона наголосила, що Закон не ліквідовує ЖЕКи, як обслуговуючі компанії, а лише виводить їх у конкурентне середовище.

«Закон в жодному разі не змушує співвласників змінювати ЖЕК на іншу обслуговуючу компанію. Він тільки дає право мешканцям обирати хто і на яких засадах управлятиме їхнім майном. Якщо всіх співвласників будинку задовольняє робота ЖЕКу, як управителя, вони й надалі можуть користуватися його послугами», — зазначила вона.

Світлана Старцева нагадала, що в разі невизначеності співвласників будинку щодо форми управління майном до 1 липня 2016 року, виконавчі органи місцевої влади мають на конкурсній основі обрати управителя для такого будинку.

Міськрада за місяць до проведення конкурсу має оголосити його умови, визначити і оприлюднити які суб’єкти господарювання братимуть участь у конкурсі. Тож протягом місяця люди матимуть змогу ознайомитися з учасниками конкурсу, їх ціновою пропозицією тощо.

«Мінрегіон вже розробив проект наказу «Про затвердження Порядку проведення конкурсу з надання послуги з управління багатоквартирним будинком». І найближчим часом проект буде розміщений на сайті для громадського обговорення», — сказала Світлана Старцева.

Якщо ж визначений за конкурсом управитель не задовольнить співвласників, вони у будь-який момент можуть через загальні збори прийняти рішення про розірвання договору. І з цим рішенням звернутись до органу місцевого самоврядування.

Вона зазначила, що першим кроком для проведення загальних зборів співвласників з метою обрання управителя та/або установчих зборів зі створення ОСББ має стати отримання інформації про власників нерухомого майна, а також площу квартир та нежитлових приміщень будинку.

«Зокрема, Статтею 6 Закону «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку»  встановлено, що таку інформацію співвласники можуть отримувати безкоштовно з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Проте тут є певна проблема, оскільки інформацію про власників нерухомого майна почали відцифровувати лише з 2004-2008 років, а отже реєстр неповний», — наголосила Світлана Старцева.

У цьому випадку необхідно звернутись до органів місцевої влади, щоб ті посприяли в отриманні такої інформації в БТІ безкоштовно.

Співвласникам також буде необхідно отримати технічну документацію на будинок.

«Документація потрібна для здійснення підключення будинку до загальноміських мереж водо-, тепло-, електропостачання, отримання дозволу на скид стічних вод у міську мережу, здійснення технічного обслуговування ліфтів, вбудованих котелень, внутрішньобудинкових інженерних мереж тощо», — пояснила Світлана Старцева.

Вона зазначила, що оскільки балансоутримувачі будинків визначалися органами місцевого самоврядування, у разі відсутності такої документації комунальне підприємств спільно з органом місцевого самоврядування має визначити джерело фінансування з її відновлення.

Детальніше про ЗАКОН УКРАЇНИ №417­-VIII “Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку”, який вступив у дію з 1 липня 2015 року,  можна дізнатися у публікації“Тернополяни до 1 липня 2016 року мають обрати управителя для свого будинку”